Heh. Meni tänään käsityötunnilla open kanssa vähän sukset ristiin. Olisi pitänyt tehdä siihen mekkoon helman vuori. Olin edellisellä tunnilla itse pätevänä muka mennyt piirtämään jo kaavoja ja jopa laittanut kaavan nuppinouloilla kankaaseen kiinni. Tänään sitten opettaja tietenkin sanoi, että olen laittanut sen ihan huonosti ja uusiksi menee. Sanoin hänelle sitten: "Miks et aikasemmin kertonu?"

Oli kuule herkkua katella kun sen ilmeestä oikein näki, että se laski mielessää kymmeneen ettei alkais rähjätä mulle. Koko sen hiljaisen hetken ajan se tuijotti mua suoraan silmiin enkä tahaallaan kääntänyt katsetta pois. Sillä oli muuten tosi järkyttävää huulipunaa, sen ehdin huomata.

Opettaja sanoi mulle: "Sun kuule pitäis olla vähän aktiivisempi tunneilla, jos meinaat hyvän numeron saada. Ei käsityöntunneilla lueta enkunsanakokeeseen." Niin joo, olin viime tunnilla lukenut enkunkokeeseen, sillä minusta ei ole mitään järkeä tehdä rumaa mekkoa, jonka ajattelin polttaa heti kun opettaja antaa sen kotiin. Pidän paljon tärkeämpänä lukea enkunkokeseen (josta tosin sain painokelvottoman numeron)

Ja mitä järkeä mun on saada hyvä numero käsitöistä, koska aion mennä lukioon, jonne pääse ainoastaan lukuaineiden keskiarvolla? Käsityö on taideaine. Piste.